H KONA παρουσίασε για το 2017 τη βελτιωμένη έκδοση του Process 153 με μικρές, αλλά στρατηγικές, αλλαγές σε σημεία που κάνουν τη διαφορά. Το MBike το δοκιμάζει στα σκληροτράχηλα μονοπάτια του Υμηττού και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Από τον Μάριο Παπασημακόπουλο
Φωτό: Πέτρος Γκότσης
Tο 2014, μαζί με την εμφάνιση του Process, η κατηγορία Enduro άρχισε να γνωρίζει μεγάλη απήχηση με αποτέλεσμα οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των αναβατών να τείνουν να αγγίξουν τα όρια του παραλόγου. Το στοίχημα των κατασκευαστών ήταν ο σχεδιασμός και η ενσάρκωση ενός ποδηλάτου που υιοθετεί την οδηγική συμπεριφορά ενός DH χωρίς να θυσιάζει την αναβατική άνεση και ευχέρεια ενός XC ποδηλάτου.Το 2015, η KONA σχεδίασε εκ νέου το Process, ένα ποδήλατο που εισήγαγε τη νέα πλατφόρμα πίσω ανάρτησης με την ονομασία «Rocker Independent Suspension» – καταργώντας το κλασικό 4bar link – καταφέρνοντας να «χωρέσει» ένα DH bike μέσα σε 153 χιλιοστά διαδρομής. Δύο χρόνια μετά, βλέπουμε την επανέκδοση του Process 153 με κάποιες μικρές αλλά στρατηγικές αλλαγές. Ένα λακωνικό «redefine» χωρίς περιττές φλυαρίες, για να ηγηθεί το ποδήλατο της εξέλιξης του αθλήματος και της αγωνιστικής πλέον χρήσης.
Πλαίσιο
Το πλαίσιο του Process 153 του 2017 διατηρεί τον χαρακτήρα του προκατόχου του, κρατώντας πολλά πράγματα αναλλοίωτα από την επιτυχημένη συνταγή. Το μέγεθος 650b τροχών middle travel (153mm πίσω και 160mm μπροστά) mountain bike που είναι κατασκευασμένο από butted 6061 αλουμίνιο, φιλοξενεί το «Rocker Independent Suspension Platform», ένα σύστημα που, δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης μιας γεωμετρίας με χαρακτηριστικό το ιδιαίτερα χαμηλό «standover» (705 mm), παρέχοντας άνεση και χώρο στον αναβάτη.
Επίσης, λόγο του χαμηλού βαρύκεντρου (που επηρεάζεται και από το ύψος της μεσαίας τριβής) επιτυγχάνεται η σταθερότητα και η ευελιξία του ποδηλάτου. Σε αυτό συνδράμει και το μήκος των chainstays στα 426mm, μέγεθος πρωτοφανές για ποδήλατο 650b αυτής της κατηγορίας. Χάρης αυτού, η σημαντική αύξηση του toptube κατά 13 χιλιοστά, διαμορφώνοντας το Large του test στα 642 χιλιοστά, προσδίδει καλύτερη αναβατική εργονομία χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση στο στρίψιμο. Το αλληλένδετο με αυτές τις διαστάσεις μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 25 χιλιοστά στο τελικό μήκος των 1215 χιλιοστών, θυμίζοντας διαστάσεις άλλης κατηγορίας, προδίδοντας τη σταθερότητα που αποδίδει ο καταβατικός του χαρακτήρας.
Το πλαίσιο του Process 153 του 2017 διατηρεί τον χαρακτήρα του προκατόχου του, κρατώντας πολλά πράγματα αναλλοίωτα από την επιτυχημένη συνταγή. Το μέγεθος 650b τροχών middle travel (153mm πίσω και 160mm μπροστά) mountain bike που είναι κατασκευασμένο από butted 6061 αλουμίνιο, φιλοξενεί το «Rocker Independent Suspension Platform», ένα σύστημα που, δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης μιας γεωμετρίας με χαρακτηριστικό το ιδιαίτερα χαμηλό «standover» (705 mm), παρέχοντας άνεση και χώρο στον αναβάτη.
Επίσης, λόγο του χαμηλού βαρύκεντρου (που επηρεάζεται και από το ύψος της μεσαίας τριβής) επιτυγχάνεται η σταθερότητα και η ευελιξία του ποδηλάτου. Σε αυτό συνδράμει και το μήκος των chainstays στα 426mm, μέγεθος πρωτοφανές για ποδήλατο 650b αυτής της κατηγορίας. Χάρης αυτού, η σημαντική αύξηση του toptube κατά 13 χιλιοστά, διαμορφώνοντας το Large του test στα 642 χιλιοστά, προσδίδει καλύτερη αναβατική εργονομία χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση στο στρίψιμο. Το αλληλένδετο με αυτές τις διαστάσεις μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 25 χιλιοστά στο τελικό μήκος των 1215 χιλιοστών, θυμίζοντας διαστάσεις άλλης κατηγορίας, προδίδοντας τη σταθερότητα που αποδίδει ο καταβατικός του χαρακτήρας.
Στο κινηματικό μέρος του R.I.S.P. οι αλλαγές είναι πολύ μικρές. Οι τιμές του anti-squat είναι σχετικά χαμηλές (<72%) για δισκάκια μεγαλύτερα των 32 δοντιών λόγω της χαμηλής τοποθέτησης του «main pivot». Με τη χρήση όμως μικρότερων chainrings (εργοστασιακά έχει 30άρι) οι τιμές αυτές βελτιώνονται μειώνοντας έτσι το φαινόμενο «pedal bob» (απολεσθείσα ενέργεια σε συμπίεση της ανάρτησης).
Θυσιάζονται λοιπόν λίγο από το «pedal efficiency» του ποδηλάτου, κυρίως κατά το sprint, επιτυγχάνουμε μικρό «chain growth» και μια γραμμική προς ελαφρώς προοδευτική αίσθηση της πίσω διαδρομής προκειμένου να είναι ενεργή η πίσω ανάρτηση και να κάνει χρήση της διαδρομής της, με προβλέψιμη αίσθηση κατά τη συμπίεσή της. Το «anti-rise» υπολογίζεται περίπου σε ποσοστό 90%, πράγμα που σημαίνει ότι το ποδήλατο διατηρεί αρκετά καλά τη γεωμετρία του κατά το φρενάρισμα.
Θυσιάζονται λοιπόν λίγο από το «pedal efficiency» του ποδηλάτου, κυρίως κατά το sprint, επιτυγχάνουμε μικρό «chain growth» και μια γραμμική προς ελαφρώς προοδευτική αίσθηση της πίσω διαδρομής προκειμένου να είναι ενεργή η πίσω ανάρτηση και να κάνει χρήση της διαδρομής της, με προβλέψιμη αίσθηση κατά τη συμπίεσή της. Το «anti-rise» υπολογίζεται περίπου σε ποσοστό 90%, πράγμα που σημαίνει ότι το ποδήλατο διατηρεί αρκετά καλά τη γεωμετρία του κατά το φρενάρισμα.
Περιφερειακά
Η επιλογή των περιφερειακών είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι στο «outline» του ποδηλάτου καθώς βοηθάει ενεργά στη λειτουργία του, ενώ ταυτόχρονα προδίδει και τη συμπεριφορά του. Το ποδήλατο συνοδεύεται από αναρτήσεις της Rock Shox (ΥΑRΙ rc solo air 160mm και monarch RT) ρυθμίσεων επαναφοράς και κλειδώματος. Το Yari, είναι αισθητά πιο στιβαρό σε σχέση με τον προκάτοχό του, το pike, επιλογή που έρχεται σε συμφωνία και με τις αλλαγές στο πλαίσιο.
Η επιλογή των περιφερειακών είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι στο «outline» του ποδηλάτου καθώς βοηθάει ενεργά στη λειτουργία του, ενώ ταυτόχρονα προδίδει και τη συμπεριφορά του. Το ποδήλατο συνοδεύεται από αναρτήσεις της Rock Shox (ΥΑRΙ rc solo air 160mm και monarch RT) ρυθμίσεων επαναφοράς και κλειδώματος. Το Yari, είναι αισθητά πιο στιβαρό σε σχέση με τον προκάτοχό του, το pike, επιλογή που έρχεται σε συμφωνία και με τις αλλαγές στο πλαίσιο.
Βλέπουμε ήδη από τη βασική έκδοση ότι έχουν εξοπλίσει το ποδήλατο με τα tubeless ready WTB STP i29 στεφάνια (επίσης πιο στιβαρά σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα) και το τηλεσκοπικό παλουκόσελλο της KS Lev integra, 150 χιλιοστών διαδρομής πλέον. Το φρενάρισμα, όπως και η μετάδοση 1×11, γίνεται υπό την υπογραφή της SRAM, μέσω των φρένων Guide R και της σειράς GX αντίστοιχα, εξασφαλίζοντας στον αναβάτη αξιόπιστη και ομαλή λειτουργία. To κόκπιτ είναι και αυτό εναρμονισμένο με τις υπόλοιπες αλλαγές, 40mm λαιμός για να υποστηρίξει το 35mm διαμέτρου και 780 χιλιοστών μήκους άκαμπτο τιμόνι.
Οδηγώντας…
Οδηγώντας το KONA Process 153, ήδη από τα πρώτα ασφάλτινα ανηφορικά μέτρα, εντύπωση μου έκανε το πόσο οικείο ένιωθα το ποδήλατο. Παράλληλα με τη βελτιωμένη εργονομικά θέσης οδήγησης, το Process σου εκπέμπει μια σιγουριά σταθερότητας. Μέσα στο μονοπάτι, παρά το μήκος του, το ποδήλατο είναι πολύ υπάκουο και ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε εντολή. Πράγματι το κοντό «ψαλίδι» εξουδετερώνει τη νωχελική αίσθηση που συνήθως σου δίνει το μακρύ μεταξόνιο, καταφέρνοντας να αποσπάσει τα θετικά και των δύο.
Τα περιφερειακά του, παρά το γεγονός ότι είναι το οικονομικό μοντέλο, έρχονται σε πλήρη λειτουργική αρμονία ενώ μέχρι και η λιτή πίσω ανάρτηση Μonarch RL, ενώ έκανε χρήση όλης της διαδρομής της, δεν ένιωσα ποτέ να τερματίζει ακόμα και σε ένα από τα πιο απαιτητικά καταβατικά μονοπάτια του Υμηττού. Όπου και αν βρισκόταν το ποδήλατο αναζητούσε την ταχύτητα και στην παρείχε με έλεγχο, ακαμψία, σταθερότητα, άνεση και ασφάλεια.
Οδηγώντας το KONA Process 153, ήδη από τα πρώτα ασφάλτινα ανηφορικά μέτρα, εντύπωση μου έκανε το πόσο οικείο ένιωθα το ποδήλατο. Παράλληλα με τη βελτιωμένη εργονομικά θέσης οδήγησης, το Process σου εκπέμπει μια σιγουριά σταθερότητας. Μέσα στο μονοπάτι, παρά το μήκος του, το ποδήλατο είναι πολύ υπάκουο και ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε εντολή. Πράγματι το κοντό «ψαλίδι» εξουδετερώνει τη νωχελική αίσθηση που συνήθως σου δίνει το μακρύ μεταξόνιο, καταφέρνοντας να αποσπάσει τα θετικά και των δύο.
Τα περιφερειακά του, παρά το γεγονός ότι είναι το οικονομικό μοντέλο, έρχονται σε πλήρη λειτουργική αρμονία ενώ μέχρι και η λιτή πίσω ανάρτηση Μonarch RL, ενώ έκανε χρήση όλης της διαδρομής της, δεν ένιωσα ποτέ να τερματίζει ακόμα και σε ένα από τα πιο απαιτητικά καταβατικά μονοπάτια του Υμηττού. Όπου και αν βρισκόταν το ποδήλατο αναζητούσε την ταχύτητα και στην παρείχε με έλεγχο, ακαμψία, σταθερότητα, άνεση και ασφάλεια.
Προσωπικά, πιστεύω ότι η καταβατική ιδιοσυγκρασία του ποδηλάτου είναι αρκετά έντονη ώστε να επισκιάσει το downhill ποδήλατό μου, οδηγώντας το στον παροπλισμό.
To Process 153, αν και θα ήθελα να το χαρακτηρίσω ως ένα «do it all» ποδήλατο, διαθέτει τέτοιες καταβατικές ικανότητες που χρίζουν αυτόν το χαρακτηρισμό ελλιπή. Το ποδήλατο θα σε ανεβάσει άνετα στην κορυφή του βουνού και στη συνέχεια θα σε πάει στους πρόποδες του με ένα χαμόγελο στο πρόσωπο το οποίο θα μεγαλώνει όσο θα χειροτερεύουν οι συνθήκες.
Αυτό που θα ήθελα στο Process 153, είναι μια «high volume» πίσω ανάρτηση με ρύθμιση compression που θα το κολάκευε περισσότερο, ώστε να μπορεί να αποδώσει πλήρως τις δυνατότητες του. Ως γραμμικό ποδήλατο με σχετικά χαμηλό «antisquat» η δυνατότητα χρήσης compression είναι σημαντική. Γιατί εχθρός του καλού είναι το καλύτερο…
Αυτό που θα ήθελα στο Process 153, είναι μια «high volume» πίσω ανάρτηση με ρύθμιση compression που θα το κολάκευε περισσότερο, ώστε να μπορεί να αποδώσει πλήρως τις δυνατότητες του. Ως γραμμικό ποδήλατο με σχετικά χαμηλό «antisquat» η δυνατότητα χρήσης compression είναι σημαντική. Γιατί εχθρός του καλού είναι το καλύτερο…
Συμπέρασμα
Το ΚΟΝΑ Process αγαπήθηκε για την αξιοπιστία του και την άνεση με την οποία διαχειριζόταν ακόμα και τις πιο αντίξοες καταστάσεις καθώς και για την οικειότητα που σου εξέπεμπε από την πρώτη βόλτα άνεση και σιγουριά. Άρχισε να οδηγείται όλο και πιο σκληρά, γρήγορα και στα πιο άγρια μέρη, πράγμα που συνετέλεσε στην απόφαση της KONA να τροποποιήσει τη γεωμετρία του. Το εξαιρετικά ικανό βελτιωμένο πλαίσιο του ποδηλάτου συμπεριφέρεται σαν να βρίσκεται στο στοιχείο του είτε είναι σε κάποιο «flow trail» είτε σε DH track. Μπορεί να φαντάζει πανομοιότυπο με το προηγούμενο όμως οι διαφορές του είναι αισθητές στο μονοπάτι.
Το ΚΟΝΑ Process αγαπήθηκε για την αξιοπιστία του και την άνεση με την οποία διαχειριζόταν ακόμα και τις πιο αντίξοες καταστάσεις καθώς και για την οικειότητα που σου εξέπεμπε από την πρώτη βόλτα άνεση και σιγουριά. Άρχισε να οδηγείται όλο και πιο σκληρά, γρήγορα και στα πιο άγρια μέρη, πράγμα που συνετέλεσε στην απόφαση της KONA να τροποποιήσει τη γεωμετρία του. Το εξαιρετικά ικανό βελτιωμένο πλαίσιο του ποδηλάτου συμπεριφέρεται σαν να βρίσκεται στο στοιχείο του είτε είναι σε κάποιο «flow trail» είτε σε DH track. Μπορεί να φαντάζει πανομοιότυπο με το προηγούμενο όμως οι διαφορές του είναι αισθητές στο μονοπάτι.
Μου αρέσει!
Συμπεριφορά, αίσθηση, φιλικότητα, υπέροχη γεωμετρία
Συμπεριφορά, αίσθηση, φιλικότητα, υπέροχη γεωμετρία
Δε μου αρέσει…
Η έλλειψη ρύθμισης compression στην πίσω ανάρτηση
Η έλλειψη ρύθμισης compression στην πίσω ανάρτηση
Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: KONA 6061 Aluminum Butted 153mm Travel
Πιρούνι: RockShox Yari Solo Air 160mm Tapered
Οπ. Αμορτισέρ: RockShox Monarch RT
Δισκοβραχίονας: SRAM GX 1000 30t X-Sync
Αλλαγές ταχ.: SRAM GX
Οπ. Ντερ: SRAM GX
Αλυσίδα: SRAM PC1130
Κασέτα: SRAM XG1150 10-42t 11spd
Φρένα: SRAM Guide R
Τροχοί: WTB STP i29 TCS
Ελαστικά: Maxxis Minion DHF EXO TR DUAL 27.5×2.5”/27.5×2.3”
Παλουκόσελο: KS Lev Integra w/Southpaw Lever 31.6mm
Σέλα: WTB Volt Sport
Λαιμός: KONA XC/BC 35
Τιμόνι: KONA XC/BC 35
Πιρούνι: RockShox Yari Solo Air 160mm Tapered
Οπ. Αμορτισέρ: RockShox Monarch RT
Δισκοβραχίονας: SRAM GX 1000 30t X-Sync
Αλλαγές ταχ.: SRAM GX
Οπ. Ντερ: SRAM GX
Αλυσίδα: SRAM PC1130
Κασέτα: SRAM XG1150 10-42t 11spd
Φρένα: SRAM Guide R
Τροχοί: WTB STP i29 TCS
Ελαστικά: Maxxis Minion DHF EXO TR DUAL 27.5×2.5”/27.5×2.3”
Παλουκόσελο: KS Lev Integra w/Southpaw Lever 31.6mm
Σέλα: WTB Volt Sport
Λαιμός: KONA XC/BC 35
Τιμόνι: KONA XC/BC 35
Τιμή: 3.699,00€
Αντιπρόσωπος: www.tsirikosbikes.gr
Αντιπρόσωπος: www.tsirikosbikes.gr
No comments:
Post a Comment